1. Ugorj be, amikor szükséges
Ez olyan egyszerű dolog is lehet, mint a mellékfeladatok elvégzésében való segítés, amikor az felszolgáló késik és te beugrasz helyette, vagy a mosdók takarítása esetleg ételkészítés terén jönne jól a plusz segítség: ahelyett, hogy parancsokat mondanál, szállj be néha. Ez azt is jelenti, hogy felelősséget vállalunk a nehéz ügyfélszolgálati helyzetekben, és példát mutatunk azzal, hogy gyorsan és összeszedetten dolgozunk, amikor eljön az idő.
2. Ugorj ki, amikor nincs rád szükség
Az étterem managerként való segítségnyújtás fontos része a csapatnak, de azt is vedd észre mikor működik jól a csapat egyedül, így hátra léphetsz, és irányíthatod a műsor többi részét.
Ha nem tudod, mikor engedd meg munkatársaidnak, hogy önállóan hozzanak döntéseket, fennáll annak a veszélye, hogy mikromenedzselést hajtanak végre. Bármi legyen is a szándék a mikromenedzsment mögött, egy dolog biztos: nem tesz jót az üzletnek. Íme néhány ok, amiért kulcsfontosságú, hogy kiugorj, amikor nincs rád szükség:
Idő elvesztegetése
A vezetőknek és a tulajdonosoknak nincs idejük minden apró részletet felügyelni. Ha az időt elvesztegeted az alkalmazottak felesleges irányításával, akkor elveszíted a lehetőséget, hogy javítsd a helyszín üzleti tevékenységét az ügyfelek üdvözlésével, a hibák kijavításával és az étterem marketing ötletek és kezdeményezések fejlesztésével.
A személyzeti morál elvesztése
Amikor az alkalmazottak lealacsonyítottnak érzik magukat, és nem tudják állandó kritika és követelések nélkül ellátni feladataikat, akkor nem törődnek a munkahelyükkel. Még az is lehet, hogy félnek dolgozni menni. Mivel a személyzet morálja elveszett, előfordulhat, hogy az alkalmazottak későn jelennek meg a munkahelyükön, kérhetik a korai távozást, és félig végzik el a feladatokat. Ha a munkatársaid nem érzik magukat megbecsülve, az valóban egy vesztes helyzet, amely közvetlen hatással van vállalkozásod sikerére.
3. Nyugodtan reagálj
Nyugodt és kiegyensúlyozott viselkedésed megbízható vezetővé tesz. Ha a munkatársaid biztosak abban, hogy bármilyen helyzetet könnyedén kezelsz, kevésbé fognak pánikba esni, és tükrözik a te hozzáállásodat – ami kevesebb őrültséget eredményez.
4. Figyelj
A hallgatás ereje bizalmat ébreszt a személyzetben és a vendégekben egyaránt. Tedd félre saját céljaidat – legyen szó értékesítésről, személyzeti ütemezésről vagy élelmiszerköltségről –, és hallgasd meg, milyen problémái vagy javaslatai vannak a csapatodnak, hogy megteremtsd az elfogadás kultúráját. Nem tudod, hol kezdd? Olvass erről cikkeket, hallgass podcasteket és fejlődj!
5. Dönts magabiztosan
Vezetőként a helyszíni döntések a munka állandó részét képezik. Győződj meg arról, hogy amikor választanod kell, akkor tudd, hogy az a helyes, és határozottan állj a döntésed mögé. Ha tudod, mikor kell segíteni, mikor vedd le a pedált a gázról, és higgadtan reagálsz, figyelmesen hallgatsz és magabiztos döntéseket hozol, nagyszerű étterem manager és kiváló vezető lehetsz.