Nincs kedved tartalmat gyártani, de muszáj lenne? – Túlélőtipp kisvállalkozóknak

Főoldal > Nincs kedved tartalmat gyártani, de muszáj lenne? – Túlélőtipp kisvállalkozóknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Nincs kedved tartalmat gyártani, de muszáj lenne? – Túlélőtipp kisvállalkozóknak


2025/05/28
ZH

Tartalomgyártás kényszerből? Így könnyítsd meg a dolgod, ha vállalkozóként posztolnod kellene, de inkább valami mást csinálnál helyette.

Tartalomgyártói túlélő tippek kisvállalkozóknak

Tartalomgyártói túlélő tippek kisvállalkozóknak


Reggel fél nyolc. A kávéd még meleg, de a fejedben már ott zakatol a gondolat: „A fenébe, már megint ki kéne tenni valamit az Instagramra.” De nincs se egy jó fotó, se frappáns szöveg, se hangulat, ami beindítaná a kreatív gépezetet. És ha őszinték vagyunk: igazából semmi kedved hozzá.


Ismerős?




A legtöbb kisvállalkozó (főleg, ha egyedül viszi a boltot – szó szerint) pontosan tudja, hogy a tartalomgyártás fontos. A vendégek ott vannak a neten, a figyelmükért versenyezni kell, és „ha nem posztolsz, olyan, mintha nem is léteznél”.


De attól még nem lesz időd, energiád, vagy ihleted posztolni, blogolni, e-mailezni.


Szóval mit lehet tenni, ha te inkább vendégeket fogadnál, lekvárt főznél vagy számlát írnál, de a világ azt várja, hogy influenszert játssz?


Mutatunk pár túlélőtippet, ha a tartalomgyártás épp csak nyűg, de nem akarod teljesen elengedni.

 


1. Elő a fiókból – újrahasznosítás, de okosan


Van egy régi képed a teraszról? Egy tavalyi eseményről készült fotó? Egy vendég értékelése, amit még sosem posztoltál? Nem baj, ha nem ma készült.
A legtöbb követőd úgysem emlékszik, mit posztoltál fél éve. Te viszont simán újra elővehetsz egy régi anyagot – kicsit más szöveggel, más hangulatban, új szemszögből.


Egy 2022-es nyári naplemente? Jöhet januárban is, ezzel a szöveggel:


„Időutazás egy forró estére – így nézett ki nálunk a nyugalom augusztusban.”

 


2. Ne akarj tökéleteset – csak emberit


Sokan azért nem posztolnak, mert úgy érzik, nem elég jó, amit kitesznek. De a legtöbb követőd nem dizájnblogger vagy márkastratéga. Ők azt szeretik, ami valóságos.


Egy pici kulisszafotó a háttérből, egy gyors sztori arról, hogy „reggel elfelejtettem elindítani a kávégépet”, vagy egy kép a kutyádról a pult mögött – ezek sokkal jobban működnek, mint egy túlgondolt reklámszöveg.


És még jobb: ezekhez nem is kell sokat írni.

 


3. Állítsd be egyszer, posztolja magát


Ha van egy szabad órád a hét elején, ülj le, és írd meg előre a heti posztokat. 2-3 kép, 2-3 rövid szöveg, és kész is. Használj időzítő appot (pl. Meta Business Suite, Later, Canva), ami automatikusan kiteszi helyetted.


Így egész héten nem kell azon agyalnod, hogy ma mit tegyél ki – te pedig foglalkozhatsz azzal, amit igazán szeretsz.

 


4. Kérj, ne gyárts – a vendégeid is tartalomforrások


Miért kéne mindent neked fotózni, amikor a vendégeid szívesen posztolnak rólad?


Kérj meg pár visszatérő vendéget, hogy ha kitesznek képet, jelöljenek be, vagy küldjék el neked is. Egy sztori újramegosztása, egy képaláírás megköszönése – kész is a napi tartalom, minimális energiával.


A legtöbb ember szívesen segít, csak kérni kell.

 


5. És ha végképp nincs időd, kedved, energiád?


Akkor ne erőltesd. Nem kell hősnek lenni. Ha hosszabb távon úgy érzed, több bosszúságot okoz a tartalomgyártás, mint örömet vagy hasznot, akkor ideje kiszervezni.


Lehet, hogy elég csak havi egy kampányhoz segítséget kérni. Vagy csak a képeket, csak a szöveget, csak a stratégiát.


Vannak, akik pont ezzel foglalkoznak – kifejezetten olyan vállalkozásokkal, mint a tiéd, és értik, hogy nem a követőszám a cél, hanem hogy több ember tudja, hogy létezel. Ilyen csapat például a Hotelmentők, akik turizmus marketinggel foglalkoznak – magyarul, emberi nyelven, kisvállalkozásoknak is.
 




Bevételek Elemzések Felmérések Források Gazdaság Jövő Keresőoptimalizálás, SEO Kiadások Kimutatások Közösségi média marketing Külföld Múlt Online marketing Pénz Piac Statisztikák Turizmus Turizmusmarketing Utazás



Legfrissebb cikkek


A profit csendes gyilkosa: hol szivárog el a pénz egy hotelben?
Rejtett költségek, rossz folyamatok és láthatatlan hibák: így válik a profit csendes áldozattá egy szállodában, és így előzhető meg a veszteség.
A marketing 5 pillére napjainkban – Így látja egy profi ügynökség
A marketing világa az elmúlt évtizedben gyökeresen átalakult. A cégek már nem pusztán hirdetésekkel próbálják megszólítani a vásárlókat, hanem komplex, több szinten működő rendszereket építenek. Aki ma sikeres szeretne lenni, annak értenie kell, hogyan kapcsolódnak össze ezek az elemek egyetlen egységes stratégiává.
Fogimplantátum 60 felett – Mit válasszunk?
60 felett is lehetséges a fogimplantátum! Ismerje meg, milyen modern megoldások segíthetnek visszaadni a kényelmes, természetes mosolyt.
Divat és Trendkalauz

Te is igazi trend követő vagy? Imádsz mindent, ami divattal kapcsolatos? Akkor a Sarar blogja neked való! Olvass bele a legfrissebb divathírekbe és értesüéj az aktuális trendekről! Milyen cipőt válassz nyárra vagy mi a legtrendibb kiegészítő télire? Ezt mind megtudhatod a Sarar trendkalauzából!

Szépségápolási tippek minden korosztálynak

A tökéletes bőr nem csak álom, viszont meg kell dolgozni érte minden korban! Oldalunkon rengeteg bőr- és arcápolási tippet, technikát és trükköt olvashatsz, de ha nem  maradnál le a legújabb smink trendekről vagy a hasznos szépségápolási tanácsainkról sem, akkor érdemes követned a Sarar.hu szépségápolási blogját! 

Kikapcsolódás és otthon

Ahányan vagyunk annyi féle definíciót találhatnánk a kikapcsolódás megfogalmazására. Van aki az utazással, van aki egy jó könyv mellett, és van aki az otthona szebbé varázsolásával engedi ki a gőzt! Tudj meg többet a világ különböző tájairól, szervezd meg következő utazásod vagy inspirálódj az aktuális lakberendezési trendekből, mi segítünk, hogy kikapcsolódhass a hétköznapokban is!

Kitekintő

Nőként imádunk mindent, ami a szépségápolásról, a divatról, a vásárlásról és szórakozásról szól! Bemutatom Nektek a Sarar.hu blogját, ahol rengeteg ilyen izgalmas női témával készülünk Nektek! Értesülj elsőként a legújabb sminktrendekről, vagy próbáld ki egészséges életmód tippjeinket és kapcsolódj ki az oldal böngészése közben!