Tartalomgyártói túlélő tippek kisvállalkozóknak
Reggel fél nyolc. A kávéd még meleg, de a fejedben már ott zakatol a gondolat: „A fenébe, már megint ki kéne tenni valamit az Instagramra.” De nincs se egy jó fotó, se frappáns szöveg, se hangulat, ami beindítaná a kreatív gépezetet. És ha őszinték vagyunk: igazából semmi kedved hozzá.
Ismerős?
A legtöbb kisvállalkozó (főleg, ha egyedül viszi a boltot – szó szerint) pontosan tudja, hogy a tartalomgyártás fontos. A vendégek ott vannak a neten, a figyelmükért versenyezni kell, és „ha nem posztolsz, olyan, mintha nem is léteznél”.
De attól még nem lesz időd, energiád, vagy ihleted posztolni, blogolni, e-mailezni.
Szóval mit lehet tenni, ha te inkább vendégeket fogadnál, lekvárt főznél vagy számlát írnál, de a világ azt várja, hogy influenszert játssz?
Mutatunk pár túlélőtippet, ha a tartalomgyártás épp csak nyűg, de nem akarod teljesen elengedni.
1. Elő a fiókból – újrahasznosítás, de okosan
Van egy régi képed a teraszról? Egy tavalyi eseményről készült fotó? Egy vendég értékelése, amit még sosem posztoltál? Nem baj, ha nem ma készült.
A legtöbb követőd úgysem emlékszik, mit posztoltál fél éve. Te viszont simán újra elővehetsz egy régi anyagot – kicsit más szöveggel, más hangulatban, új szemszögből.
Egy 2022-es nyári naplemente? Jöhet januárban is, ezzel a szöveggel:
„Időutazás egy forró estére – így nézett ki nálunk a nyugalom augusztusban.”
2. Ne akarj tökéleteset – csak emberit
Sokan azért nem posztolnak, mert úgy érzik, nem elég jó, amit kitesznek. De a legtöbb követőd nem dizájnblogger vagy márkastratéga. Ők azt szeretik, ami valóságos.
Egy pici kulisszafotó a háttérből, egy gyors sztori arról, hogy „reggel elfelejtettem elindítani a kávégépet”, vagy egy kép a kutyádról a pult mögött – ezek sokkal jobban működnek, mint egy túlgondolt reklámszöveg.
És még jobb: ezekhez nem is kell sokat írni.
3. Állítsd be egyszer, posztolja magát
Ha van egy szabad órád a hét elején, ülj le, és írd meg előre a heti posztokat. 2-3 kép, 2-3 rövid szöveg, és kész is. Használj időzítő appot (pl. Meta Business Suite, Later, Canva), ami automatikusan kiteszi helyetted.
Így egész héten nem kell azon agyalnod, hogy ma mit tegyél ki – te pedig foglalkozhatsz azzal, amit igazán szeretsz.
4. Kérj, ne gyárts – a vendégeid is tartalomforrások
Miért kéne mindent neked fotózni, amikor a vendégeid szívesen posztolnak rólad?
Kérj meg pár visszatérő vendéget, hogy ha kitesznek képet, jelöljenek be, vagy küldjék el neked is. Egy sztori újramegosztása, egy képaláírás megköszönése – kész is a napi tartalom, minimális energiával.
A legtöbb ember szívesen segít, csak kérni kell.
5. És ha végképp nincs időd, kedved, energiád?
Akkor ne erőltesd. Nem kell hősnek lenni. Ha hosszabb távon úgy érzed, több bosszúságot okoz a tartalomgyártás, mint örömet vagy hasznot, akkor ideje kiszervezni.
Lehet, hogy elég csak havi egy kampányhoz segítséget kérni. Vagy csak a képeket, csak a szöveget, csak a stratégiát.
Vannak, akik pont ezzel foglalkoznak – kifejezetten olyan vállalkozásokkal, mint a tiéd, és értik, hogy nem a követőszám a cél, hanem hogy több ember tudja, hogy létezel. Ilyen csapat például a Hotelmentők, akik turizmus marketinggel foglalkoznak – magyarul, emberi nyelven, kisvállalkozásoknak is.