Tippek egy sikeres üzleti vacsorához
Az üzleti éttermek Budapesten csak úgy sorakoznak, így például válassz olyan éttermet, amely hajlandó vegetáriánus, gluténmentes vagy más speciális diétát tartó embereket fogadni, hiszen minden rendkívüli helyzetre fel kell készülnöd, és manapság már igen csak gyakran előfordulhat, hogy egy társaságban legalább egy ember valamilyen speciális étrendet kell kövessen. De ezen kívül még számos tippet adunk, hogyan lehet tényleg tökéletes az üzleti vacsorád, lássuk csak!
Íme hét alapvető hozzávaló az ügyfelek elkényeztetéséhez egy üzleti vacsora során:
Csekkold le a vacsorapartnert előre
Szánj időt arra, hogy az online keresőeszközök vagy a LinkedIn segítségével tájékozódj a vendégekről. Ha ismered a résztvevők üzleti és személyes hátterét, beleértve a személyes érdeklődési köröket és hobbikat, akkor az információkat felhasználhatod kapcsolatépítésre. Ha találsz egy közös hobbit, akkor a beszélgetést arra terelheted, hogy összhangot teremts kettőtök között.
Érkezz korán
A vacsora zökkenőmentes lebonyolításában segíthet, ha az étterembe a vendégek előtt érkezel. Egyrészt lesz időd szabályozni a zajszintet, ha gondoskodsz arról, hogy ne üljetek nagy embercsoport mellett, és hogy az asztal ne kerüljön a forgalom útjába. Hogy ha a vendégek érkeznek előbb, nem biztos, hogy úgy érzik, hogy kiemelt fontosságúak neked.
Rendezd előre a számlát
A számla megérkezése kellemetlen lehet az üzleti vendégeid számára, még akkor is, ha nem várható, hogy fizetniük kell. Ha egy étteremről van szó, akkor hagyd, hogy a kiszolgáló kezelje a hitelkártyád, jelölj ki egy borravaló százalékot, és írd alá a számlát akár a vendégek érkezése előtt, akár akkor, amikor étkezés közben diszkréten lelépsz az asztaltól. Felveheted a csekket, amikor kilépsz, így a csekk soha nem kerül az asztalra. Ez nagyon kényelmessé teszi a vendéget.
Hagyd, hogy ő rendeljen előbb
Az étkezés során az egyensúly megőrzése érdekében először hagyd, hogy vendéged rendeljen. Például hagyd ki az előételt, ha vendéged csak egy előételt rendel – ugyanez, ha desszertről van szó. Még ha ugyanazokat a fogásokat rendeli is, állítsd be a tempód, hogy hasonló ütemben étkezz. Ha a kész tányér előtt ülsz, kényelmetlenné teheti társad, ha még csak félúton van az étkezésben. Ha italokat iszik, az is fontos, hogy kövesd a vendég példáját. Ha azonban a vendég túl sokat kezd inni, nyilvánvalóan nem jó ötlet tartani a tempót.
Tiszteld a felszolgáló személyzetet
Az, hogy hogyan kommunikálsz az éttermi személyzettel, hatással lehet üzleti kapcsolataidra azáltal, hogy megváltoztatod a vendégek érzését irántad. Tehát ne veszítsd el a hidegvéred akkor sem, ha az ételek vagy a kiszolgálás nem megfelelő.
Használd ki a kis beszélgetést
Ha meghívsz egy ügyfelet vacsorára, az nem jelenti azt, hogy csak az üzletről kell beszélni. Valójában érdemes lehet teljesen elkerülni a munkahelyi témákat, és egyszerűen csak személyesen ismerkedni. A kis beszélgetés gyakran nagyszerű módja lehet egy másik vendég értékelésének: Ő uralja a beszélgetést, vagy jó hallgató? Tisztelettel vagy megalázóan viselkedik a beosztottaival szemben? Ha üzleti ügyeket kell megvitatni, tartsd őket a főétel utánra, amikor kevesebb megszakítást okoz az étkezés.
Ügyelj arra, hogy kövesd a vacsorabeszélgetést
Vedd figyelembe, hogy mit kell tenni a vacsora után, és ügyelj arra, hogy kövesd a vendégek minden kérését, például mutatkozzon be harmadik feleknek, vagy keressen információt. Sokan ígérnek cselekvést, de nem tartják be.