1. Vázold fel közösségi média stratégiáját
Minden sikeres közösségi média marketing kampány első lépése egy alapvető stratégia kialakítása. Itt gondolni kell a közönségedre, és arra, hogy valójában mi érdekli őket. Sőt, el kell dönteni, hogy mely közösségi média platformokat használod, és tisztában kell lennie azzal, hogy az egyes platformokat valójában mire fogják használni. Ésszerű lehet azonosítani a potenciális célpontokat az elérni kívánt közönség demográfiai csoportod.
2. Állíts be konkrét, mérhető célokat
Miután felvázoltad az alapstratégiát, az egyik legfontosabb közösségimédia-marketing-tipp az, hogy konkrétabb célokat tűzz ki. Ez segít abban, hogy mindenki, aki részt vesz a közösségi média marketing stratégiádban, tudja, mit akarsz elérni.
Lényeges, hogy ezeknek a céloknak mérhetőnek és reálisan elérhetőnek kell lenniük. Ne állíts be olyan általános célokat, mint a „közösségi média követőinek számának növelése”. Ehelyett határozz meg konkrét célokat, például „20 százalékkal növelje a közösségi médián keresztül generált foglalások számát”, és folyamatosan mérd teljesítményedet ezekhez képest.
3. Optimalizáld közösségi média oldalaidat
Egy alapstratégia és néhány konkrétabb cél szem előtt tartásával itt az ideje, hogy optimalizáld szállodád közösségi oldalait. A vendéglátóiparban dolgozók számára ez azt jelenti, hogy biztosítani kell a vállalati információk feltüntetését, a helyinformációk elérhetőségét a látogatók számára, és a tartalom logikus rendszerezését.
Ezeken az alapvető lépéseken túlmenően érdemes profilképként a cég logójának jó minőségű képét használni, rengeteg fotót feltölteni hoteledről, közösségi oldalaidon pedig a szálloda fő weboldalára mutató hivatkozást kell elhelyezni.
4. Legyél olyan következetes, amennyire csak lehetséges
A közösségi média közönsége általában szereti a következetességet, és nem szereti a platformok szórványos használatát. A szállodaiparban dolgozók számára fontos, hogy következetes megközelítést alkalmazzanak a tartalom közzétételére, ahelyett, hogy hetek elmennének anélkül, hogy közzé tennének bármit is, majd három bejegyzést tennének ki az emberekről, és elvárnák tőlük, hogy bekapcsolódjanak.
5. Vond be a közönséged
Az egyik legfontosabb közösségimédia-marketing tipp a közönség tényleges bevonása a közösségi médiában. Ez azt jelenti, hogy időt kell szánni a kérdéseik megválaszolására, ezt hasznos módon megtenni, beszélgetni azokkal, akik megjegyzéseket fűznek az általad megosztott tartalomhoz, és általában időt kell szánni az interakcióra. A hashtagek használatával egy helyen tarthatod a konkrét témákról szóló beszélgetéseket, így könnyebben nyomon követheted őket. Ennek megvan az a további előnye, hogy a tartalom könnyebben kereshetővé válik követőid számára is.